Mijn persoonlijke favoriete houding! De Butterfly pose zorgt ervoor dat je met je aandacht naar binnen keert en goed voelt wat er in je lichaam gebeurt. De houding geeft een opening in je heupen, je liezen en je onderrug.  Als je niet veel tijd hebt om yoga te beoefenen is dit een fijne houding om dagelijks 3-5 minuten aan te houden om zo meer ruimte in lichaam en rust in de kop te creëren.
Vakantie! Eindelijk tijd voor jezelf en de ideale tijd om eens yoga te volgen. Je hebt het je al meerdere malen voorgenomen en hoort regelmatig dat het goed voor je zou zijn (en eigenlijk weet je het stiekem zelf ook wel). Maar waar te beginnen? Om je op weg te helpen heb ik een video opgenomen met mijn lievelings yoga houding; Butterfly. Hiermee kun je het tijdens de vakantie eens uit proberen. En misschien vind je het zo fijn dat je voortaan een moment voor jezelf inplant.
Stoel wat?    Dat is vaak de eerste reactie die ik krijg van mensen als ik vertel dat ik stoelyoga aanbied bij bedrijven. Heel veel houdingen vanuit de yoga zijn te vertalen naar de stoel. Ik zelf vind het een grote hit en in Amerika is het mateloos populair. Je kunt stoelyoga overal uitvoeren; in je bureaustoel, maar ook in het vliegtuig of zelfs in de file om de irritatie en stress te verminderen.   
In mijn vorige blog gaf ik 5 redenen waarom yoga nou zo goed voor je is. En niet alleen omdat ik dat zelf vind, maar het is zelfs wetenschappelijk bewezen. Toch is er vaak die drempel voor mensen om er niet mee te starten (of het is gewoon helemaal niet jouw ding, dat kan natuurlijk ook, even goede vrienden!) Alhoewel ik het best spannend vind, wil ik graag mijn persoonlijke ervaring met jullie delen.
Je lichaam heeft je een hoop te vertellen, alleen luisteren wij er vaak niet naar. De boodschap van ons lichaam wordt overstemd door onze drukke levens, onze verplichtingen en onze constante doe-modus. Yin yoga nodigt je uit om eens naar de zijn-modus te komen. Yin yoga is een hele rustige vorm van yoga waarbij je ruimte creëert in je lichaam, Rust in de kop en waarbij je lekkerder in je vel komt te zitten.
Belangrijke taak uit te voeren, een belangrijke vergadering of een lastig gesprek? Ga goed staan of zitten met beiden benen stevig op de grond Sluit een kort moment je ogen Ga met aandacht naar je ademhaling (het kan helpen om je hand op je buik te leggen) Haal 10 keer diep adem (in door de neus en uit door mond) Open rustig je ogen. Hoe voel je je? Succes met je taak, vergadering of gesprek!
De vlinder is een yogahouding die je helpt om naar binnen te keren en de aandacht naar op jezelf te richten. In deze houding creëer je ruimte in het gebied van je onderrug en het heupgebied.
Wat levert yoga je op? - Stress verminderen - Yoga als beste medicijn tegen slapeloosheid - Flexibiliteit -Concentratie vergroten -Geluk
Wat is de eerste gedachte die bij je opkomt als ik zeg; Yoga? Eerlijk zeggen! Veelal hoor ik nog steeds mensen zeggen (of eigenlijk hoor ik het ze denken); geitenwollen sokken, zweverig, daar moet je toch een beetje gek of op z’n minst lenig voor zijn. En dat is precies dat de reden dat ik met Bewussst ben gestart, om dit imago voor eens en altijd uit de wereld uit te helpen. Yoga is voor iedereen, dus ook voor jou!