Yoga

Verhogen van je weerstand

Hemeltjelief wat leven we momenteel in een chaotische wereld. Na chaos ontstaat er ruimte voor helderheid, maar op dit moment hebben we te dealen met datgene wat is. Ik las een duidelijk en helder artikel over virussen. Hier werd aangeven hoe ontzettend belangrijk het is om je eigen weerstand, zowel mentaal als fysiek, hoog te houden.

Iets waar ik zelf ook groot voorstander van ben, zeker in deze periode!


Ik geef je graag wat tips om jouw eigen fysieke en mentale weerstand hoog te houden en neem zelf de verantwoordelijkheid voor jouw gezondheid.


1. Meditatie

Meditatie sterkt zowel je fysieke als mentale weerstand. Zo sterkt meditatie je immuunsysteem, blijkt uit een onderzoek van Jon Kabat-Zinn (grondlegger van Mindfulness). Daarbij helpt meditatie je om minder angst gevoelens te ervaren.


2. Yin & yang

Yin energie helpt je om meer rust, ontspanning en stilte te ervaren, maar ook de yang energie, in de vorm van sporten, hebben we nodig om onze weerstand op peil te brengen en houden. Dus juist die balans is zo belangrijk.


3. Ga de natuur in

Ga naar het bos of naar het strand. Zoek de natuur op om te aarden en je energie en weerstand hoog te houden. In de natuur laad je jezelf weer op!


4. Gezond en verwarmd voedsel

Eet gezond (veel groene groentes) en verwarm je lichaam deze tijd van het jaar. Start je dag bijvoorbeeld met een warm ontbijt


5. Wat klopt voor jou?

Blijf kritisch in wat je leest en in wat je hoort. Neem niet alles klakkeloos aan, maar voel wat kloppend is voor jou.


6. Vitamine P!

Oftewel vitamine Plezier & Positiviteit!

Blijf gezond en hopelijk zie ik je snel ergens op de mat (online of in de studio). Bekijk hier het lesrooster

9.13.2018

BEKIJK ALLE BLOG POSTS

Je yoga inplannen? Dat doe je zelf...