Yoga tijdens je vakantie

Vakantie! Eindelijk tijd voor jezelf en de ideale tijd om eens yoga te volgen.

 

Je hebt het je al meerdere malen voorgenomen en hoort regelmatig dat het goed voor je zou zijn (en eigenlijk weet je het stiekem zelf ook wel). Maar waar te beginnen? Om je op weg te helpen heb ik een video opgenomen met mijn lievelings yoga houding; Butterfly. Hiermee kun je het tijdens de vakantie eens uit proberen. En misschien vind je het zo fijn dat je voortaan een moment voor jezelf (bewust stil zijn) inplant om lessen te volgen.  

 

Verder geef ik je 5 tips zodat je in de vakantie lekker door kunt blijven yoga-en!

 

1. Stilte, Silenzia, Silence, Stille, Silencio

Zorg voor een rustige ruimte waar je niet gestoord wordt en je gewoon kunt zijn. We zijn tenslotte human beings en niet human doings!

 

2. Luisteren!

Luisteren naar de geluiden van buitenaf, maar vooral belangrijk om te luisteren naar jouw lichaam. Je hoeft niet met je neus op je knieën of met je handen bij je tenen te kunnen om meer ruimte te creëren. Juist vanuit de ontspanning creëer je de ruimte en rust.

 

3. Gebruik kussens en dekens om jezelf te ondersteunen

Ik adviseer om je lichaam te ondersteunen in de houdingen met kussens en dekens. Zo kan het fijn zijn om op de rand van een deken te komen zitten bij een vooroverbuigen. Dit kantelt je bekken, waardoor je makkelijk naar voren zult komen.

 

4. Zet een timer 

Ik gebruik zelf de app Insight Timer tijdens mijn thuis yoga oefeningen. Zo hoef je niet constant de tijd in de gaten te houden en kun je je overgeven aan de ontspanning in de houding.

 

5. Wees lief voor jezelf! 

Nogmaals: luister goed naar je lichaam en de grenzen van jouw lichaam! Forceer niets in de houdingen.